Kertecskében nevelnek vadvirágot, avagy van élet a magyar oktatásban
Akik a fényben élnek, már alig tudnak fogalmat alkotni arról, milyen a mélyben, ahová a fény csak alig, beszüremkedve ér el. Ha természetes számunkra...
Kovács Tímea
Ha én oktatásügyi miniszter lennék… – 14 reformjavaslat a jobb általános iskolákért
Ki más érezné és értené jobban az oktatási rendszer hibáit, nehézségeit, mint mi, a hivatásunkat szerető tanárok? Egy vidéki nagyváros általános iskolájának tanáraként reformjavaslataimat...
Dr. Aczél Petra
Füzet helyett tabletet vegyünk? – Az iskolába készülés kihívásai
Kezdődik az iskola. Persze, még nem most azonnal, most néhány napig még azt hiheti minden kisebb-nagyobb nebuló, hogy a nyár örök és a szabadság...
Veres Gabriella
(Tanév)végem van! – Gabi tanító néni és a kicsi elsősök újra offline
A távoktatásról visszatérve újra (még mindig) bezárkóztunk, így életünkről nagyon kevés információ szivárog ki. Az anyukat és apukat leginkább a tanulással kapcsolatos hírekről tájékoztatjuk...
Koncz Veronika
A gyermeki ártatlanság csak mítosz – a gyermekközösségek még kegyetlenebbek is lehetnek, mint a felnőttek
„Te ott maradsz, és ne is gyere közénk!” – Egy iskolaudvaron sietek át éppen, amely tele van nyüzsgő kisiskolással, amikor megüti a fülem ez...
K. Tímea
„A diákok és tanárok együtt fertőtlenítik a padokat, kilincseket”
Másfél hét telt el a tanévből egy nyugat-magyarországi város általános iskolájában. A sokszor ígért hagyományos iskolakezdés, amire készültünk, elmaradt. Soha ennyire rendhagyó iskolakezdést nem...
A. Kinga
„Erősen próbálkozunk, de mindent képtelenség betartatni” – Így telik egy nap egy budapesti iskola alsó tagozatában
A mi iskolánkban egy nagy, fertőtlenítő takarítás előzte meg a szűk körű tanévnyitót, amely szabad téren, és kizárólag az elsős gyerekek szüleinek a részvételével...
A. Krisztina
„Nálunk az iskolában nincs pánikhelyzet”
Vidéki nagyváros általános iskolájában tanítok. Nem érezhető, hogy akár mi, tanárok, akár a gyerekek mesterségesen távolságot tartanának egymástól. Örülünk újra a társaságnak, a találkozási...
Veres Gabriella
A tanító néni mint akcióhős, avagy epizódok egy kisvárosi alsó tagozat életéből
Négy tanárt kérdeztem arról, hogyan sikerül betartani iskolájukban a járvánnyal kapcsolatos intézkedéseket. Elsőként Gabi néni, a kepmas.hu jól ismert és szeretett tanító nénije küldte...
Bodonovich Ágnes
Nehéz az elengedés az iskolába – „Ők a mi gyerekeink, bízz bennük!”
Tavaly szeptemberben mindkét gyermekem életében – no meg a miénkben is – nagy változás történt. A bölcsődés kisfiamból nagy óvodás lett, az óvodás lányomból...
Joós Andrea
A diákom szakítása és az evolúciós háttér
Finom kézmozdulattal hívtam oda óra után a diákot, jelezve, hogy bizalmas témáról lenne szó. „Igen, tanárnő?” – „Mondja, a Peti meg a Zsuzsi most...
Tanárnő, kérem!
[Podcast] Tanárnő, kérem 16. – Alkotás és a harmadik tanár
Mai beszélgetőpartnerem ismét egy olyan ember, aki az iskola falain kívül is úgymond „terjeszti az igét”. Előadásokban, interjúkban, cikkekben mesél a hivatásáról, vagyis inkább...
Fekete Fanni
Fogyatékos gyerekek az iskolapadban
A fogyatékossággal élő gyermekeket természetesen ugyanazon jogok illetik meg, amelyek a kortársaikat, mint az általános emberi jogok, az egészségügyi ellátáshoz vagy az oktatáshoz való...
Antal-Ferencz Ildikó
A NAT határán – avagy milyen egy innovatív iskola?
A gyógypedagógus és mérnök házaspár mindhárom gyerekét kivette az állami iskolából, miután egyéves előkészület után létrehoztak egy innovatív magániskolát. Itt az órák nem csak...
Gerzson Éva
Lehet-e jól tanulni úgy, hogy azt halljuk, az egész egy nagy vacak?
Az oktatást szidni manapság hálás téma. Majdnem olyan, mint egy angolnak felemlegetni az időjárást. Mindig aktuális, mindenki hozzá tud szólni. Míg azonban az időjárás...
Balkuné Szűcs Emese
Kinek nehéz az iskolatáska?
Az első gyermek iskolába lépése új kihívások elé állítja a kisdiák szüleit is. Milyen emlékeket idéznek fel a diákévek? Milyen érzésekkel engedik ki a...
Joós Andrea
Videófelelet – bevezettem az új számonkérési formát
Kicsit furcsán, féloldalasan tartja a fejét. A hangsúlyozása szintén fura, nem értem, miért beszél így – az egyértelmű, hogy nem olvas. A videó szabályszerűen...