A kereszténység alvásparalízisben szenved? – avagy Isten és a Photoshop

Bizonyára hallottak már az alvásparalízis jelenségéről, amely során az érintett személy gyakorlatilag ébren él át egy lidérces rémálmot úgy, hogy közben nem tud megmozdulni. Az európai keresztényég nemhogy alszik, de sajnos az alvásparalízis tüneteit mutatja: lidérces dolgok történnek velünk, s nem vagyunk képesek reagálni.

Kép forrása: Magyar Kurír

A legújabb lidérces ügy a Magyarországon is jelen lévő áruházlánc, a LIDL kapcsán került terítékre. Az történt, hogy egy görög termékcsalád csomagolásán lévő ortodox templom fotóját manipulálták: kereszt nélkül került rá az élelmiszerek csomagolására. A dologból botrány lett, például egy cseh és egy német püspök is tiltakozott, az áruházlánc pedig magyarázkodik.

Ha a botrány esetleg fel tudja ébreszteni bénultságukból a keresztényeket, nyilvánvalóan egy vásárlási bojkott a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb válasz a történtekre. Hiszen mindenki maga dönti el, hol vásárol, nem kell hozzá püspöki körlevél, akár már holnaptól el lehet pártolni a LIDL áruházlánctól. De ne legyünk túlzottan naívak, tudjuk, hogy egy-egy ilyen bojkott hatása csak rövidtávon érvényesül.

A kereskedő cég szakemberei bizonyosan jó előre belekalkulálták az üzleti tervbe ezt a bojkottot mint eshetőséget, s ennek ellenére dobták piacra a manipulált fotójú görög termékeket.

Tavaly a németországi Ravensburgban már volt példa arra, hogy vallási okból kerüljön bojkott alá egy áruházlánc. A Müller drogériaüzlet megtiltotta a dolgozóinak a kereszt alakú medál viselését, miszerint az vallási jelkép. A dologból botrány kerekedett, de – mivel minden csoda három napig tart – a bojkott nem tartott sokáig.

A kereszt hordásának tiltása egyébként nem újdonság Európában, gondoljunk a 2004-ben elfogadott francia közoktatási törvényre, amely megtiltja vallási jelképek viselését állami fenntartású közoktatási intézményekben, és több katolikus szerzetesnőt érint például, akik állami iskolában tanítanak, de nem viselhetik a szerzetesi viselethez tartozó keresztjüket. De eszünkbe juthat a viszonylag friss Real Madrid-ügy is: szponzori kérésre eltávolították a focicsapat logójából a keresztet.

A LIDL-ügyön gondolkodva elmerengtem azon, miért nem egy olyan görög jelkép került a csomagolásra (pl. Akropolisz), amit nem kell manipulálni? Miért egy templom?

Elkezdtem keresgélni a LIDL netes képanyagai között, s igen érdekes felfedezést tettem.

A német LIDL utazási irodaként is működik, s katalógusaikat átböngészve látható, hogy nem most kezdődött a kereszt „szemérmetes” mellőzése.

Vagy olyan képeket választottak a reklámokhoz, amelyek nem vallási épületet (=keresztény templomot) mutatnak, vagy lemaradt a kereszt, esetleg el van takarva a reklámszöveggel. Több katalógust átböngészve pusztán egyetlen képet találtam, ahol a helyén hagyták a keresztet. Így megértettem, hogy a grafikai anyag manipulálása nem most kezdődött a LIDL cégnél.

Az eset után ki-ki eldöntheti, hogy felébred-e a bénító álomból, s valamilyen módon tiltakozik a sértő eset ellen, hiszen a „vallási semlegesség” soha nem jelentheti a valóság manipulálását.

Kétségbeesésre viszont semmi ok. Meg lehet ugyan próbálkozni azzal, hogy még az Istenre mutató jelek is eltűnjenek (a már régen nem keresztény) Európából, de Istent magát nem lehet „kiphotosoppolni”. Ő egy élő, szerető Valóság. S ha mi, keresztények esetleg még a bénító álmunkat alusszuk, „a kövek fognak megszólalni.”(Lk. 19,40) Ha kell.

Kérjük, támogasson, hogy otthonába vihessük az értéket!

Fontosnak tartjuk, hogy a kepmas.hu által közvetített értékek továbbra is ingyenesen juthassanak el minden olvasóhoz. Kérjük, ha örömmel olvassa cikkeinket, hallgatja és nézi felvételeinket, támogassa Ön is a kepmas.hu-t!

Támogatom a kepmas.hu-t>>

Ez is érdekelheti